duminică, 23 octombrie 2016

"Blat umed cu cacao si nuca fara faina"( pentru torturi deosebite)

     Buna ziua,dupa cum ati vazut am lipsit o saptamana fiindca atat eu cat si Andrei am trecut printr-o raceala de toamna,asa ca am stat la pat cateva zile dar revenim in forta cu retete deosebite. 

   Azi va pezint reteta unui blat care se numeste blat umed,el nu se insiropeaza,nu contine faina si cu ajutorul lui puteti realiza torturi si prajituri speciale.La prima vedere ,nu are un aspect prea frumos dar va spun ca este ceva ce nu ati mancat,cred,este blatul de tort pe care il prefer tuturor celorlalte retete de blat.

    Stiu aceasta reteta de la cumnata mea care mi-a dat-o in urma cu 20 de ani si careia ii multumesc pe aceasta cale pentru reteta.Recunosc, am modificat-o putin dupa gustul meu.

 Reteta video:
    
 


Ingrediente:

  • 250g zahar tos(o cana)
  • 200ml apa(un pahar)
  • 30g cacao(3 linguri)
  • 250g nuca macinata
  • 7 oua
  • esenta rom

Mod de preparare:


     Preîncalzti cuptorul la 180 de grade celsius,ungeti cu unt peretii unei tavi rotunde de tort cu unt si tapetati baza acesteia cu hartie de copt.
     Puneti intr-o craticioara zaharul si apa si fierbeti aproximativ 3 minute(dupa ce da in fiert) apoi adaugati nuca macinata si mai clocotiti aproximativ 2 minute,opriti dupa aceea focul si adaugati cacaoa cernuta amestecand pana la omogenizare.
Lasati sa se raceasca putin aceasta compozitie (aveti grija sa nu fie fierbinte) si incorporati treptat ouale amestecand bine dupa fiecare ou pana adaugati toate ouale.La sfarsit puneti si esenta de rom apoi turnati compozitia pentru blat in tava si introduceti in cuptor pentru aproximativ 40 de minute la 180 de grade cum am spus si mai sus. 

Este gata cand introduceti o scobitoare in blat si aceasta iese curata. Dupa ce s-a copt lasati blatul sa se raceasca in tava.In momentul in care se raceste el se mai lasa,sa nu va speriati dar asa trebuie sa se intample. 

Cand s-a racit puteti sa il scoatei din tava ( se scoate foarte usor) dar sa aveti grija sa nu il rupeti.Acest tip de blat nu se taie pe orizontala,el se acopera cu crema dorita,frisca ,toping,sos de fructe,ganaj etc si se serveste.Acest tip de blat este el insusi o prajitura,o sa vedeti cand il preparati ca gustul si consistenta  lui sunt ca o crema.

Cum spuneam este un blat deosebit cu ajutorul caruia veti putea realiza torturi speciale,festive de sarbatori si are avantajul ca se pregateste foarte usor nu aveti nevoie de mixer pentru realizarea lui.
Saptamana viitoare o sa va prezint o reteta de tort facuta cu acest tip de blat.
Spor la gatit! 
Putei viziona reteta si pe youtube (aici) pe canalul meu.



ingredientele

punem apa si zaharul la fiert

adaugam nuca macinata

adaugam cacaoa cernuta

incorporam ouale pe rand si apoi esenta de rom

turnam compozitia in tava

bagam in cuptorul incins la 180 de grade

gata s-a copt



asa arata dupa ce s-a racit

Un comentariu:

  1. Daca folosesc mai putin zahar afecteaza compozitia? 250g imi pare foarte multsi este foarte dulce, l-a facut mama mea.

    RăspundețiȘtergere