marți, 12 aprilie 2016

" Tarta Tatin - Tarta cu mere si caramel" Cristine Cuisine

         Buna ziua,am ajuns la episodul 6 al emisiunii Bake Off Romania,sezonul 1 de la PROtv unde la proba tehnica ,testul pentru concurenti a fost tarta tatin. Este o tarta cu mere si aluat de foietaj. Mie personal imi place mai mult tarta cu mere si aluat fraged si in viitor o sa va prezint si reteta ei dar acum o vom face pe aceasta care desi nu are un aspect nemaipomenit are un gust foarte bun.Ea se serveste de obicei cu crema de vanilie sau cu frisca.Nu este greu de facut daca tineti cont de pasii pe care trebuie sa ii urmati si de detaliile care va ajuta in realizarea acestui desert.

https://youtu.be/Zg0JeualE10


Ingrediente:

  • 8 mere mai mari Golden sau Braeburn(aproximativ 2kg)
  • 150g zahar tos
  • 90g unt(82% grasime)
  • 400g aluat de foietaj(se gaseste in magazinele alimentare)
  • 4 linguri apa.
Mod de preparare:

        Puneti intr-o craticioara zaharul tos impreuna cu cele 4 linguri de apa si lasati pe aragaz la foc mic fara sa amestecati pana cand fierbe ,se evapora apa si se caramelizeaza zaharul.Cand culoarea devine maroniu deschis adugati untul taiat cubulete treptat,amestecand bine pana se omogenizeaza compozitia.In cazul in care nu s-a incorporat bine untul in caramel nu este nici o problema,puteti sa folositi si asa.Turnati repede compozitia rezultata intr-o tava rotunda cu diametrul de 21cm si lasati deoparte si pregatiti merele. Puneti intr-un castron apa si zeama de la o jumatate de lamaie.Curatati merele de coaja,taiati-le in patru scoateti cotorul si puneti-le in castronul cu apa si lamaie ca sa nu oxideze (sa nu isi schimbe culoarea)pana terminati de pregatit toate merele. Intr-o cratita sau oala puneti apa la fiert dar nu foarte multa,aproximativ un litru.Cand apa clocoteste puneti merele taiate si lasati-le pe foc mic aproximativ 5 minute,pana se inmoaie dar nu foarte tare(blansati practic merele).Le puneti intr-o sita sa se scurga bine si dupa ce s-au racit putin ca sa puteti pune mana pe ele le asezati in tava cu caramel,dupa cum vedeti imaginile de mai jos. Din aluatul de foietaj care trebuie sa aiba o grosime de maxim o jumatate de cm taiati un disc cu diamterul de aproximativ 25cm.               Intepati foaia de aluat rotunda cu furculita ca sa nu creasca prea mult la copt si ca sa poata respira compozitia de tarta in cuptor. Asezati foaia peste mere impingand marginile foii usor in intrerior.Bagati in cuptorul preîncalzit la 180 de grade(temperatura potrivita) pentru aproximativ 30-40 minute pana cand aluatul se vede ca este copt.Scoateti din cuptor si lasati sa se raceasca in frigider cateva ore. Dupa ce s-a racit bine puneti tava cateva secunde intr-o alta tava cu apa calda pentru cateva secunde,pana cand vedeti ca se misca daca rasuciti cu mana tarta. Puneti o farufurie intinsa deasupra si intoarceti tarta(vedeti imagini mai jos). Si asa este gata de servit simpla sau cu frisca sau crema de vanilie.
    Pofta buna!

am zaharul acu apa pe foc

dupa ce s-a caramelizat zaharul am adaugat untul treptat

am turnat caramelul in tava

am pregatit merele

le-am pus pe rand in apa cu lamaie

am oparit merele aproximativ 5 minute



am asezat merele in tava cu caramel

asa arata

am pregatit aluatul de foietaj

l-am intepat cu furculita

am pus foaia deasupra merelor

am bagat la cuptor


dupa ce s-a racit am pus tava in apa calda cateva secunde 

am intors invers tarta pe un platou intins

am scos tava
Tarta Tatin


Bon appétit








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu